Statystyki

  • Odwiedziło nas: 498941
  • Do końca roku: 287 dni
  • Do wakacji: 94 dni

Kalendarium

Wtorek, 2024-03-19

Imieniny: Aleksandryny, Józefa

Zasady przyjęcia do Poradni

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wąbrzeźnie  sprawuje opiekę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną na terenie powiatu wąbrzeskiego. Nasz zespół składa się z wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych psychologów, pedagogów i logopedów, których celem jest niesienie pomocy zarówno dzieciom i młodzieży, jak i ich rodzicom. Ścisła współpraca ze szkołami i przedszkolami pozwala nam na kompleksowe wspieranie dzieci i młodzieży w pokonywaniu napotykanych trudności zarówno szkolnych, jak i rodzinnych.

Nasze usługi są bezpłatne, dobrowolne, nie wymagają skierowań.

Zapraszamy

 

 

Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne. Uczeń, bądź rodzic ma prawo w każdej chwili odmówić, zrezygnować z pomocy poradni. Poradnia zobowiązana jest akceptować decyzję klienta. Wszystkich pracowników poradni (zarówno merytorycznych, administracji i obsługi) obowiązuje tajemnica służbowa.

 

Poradnia wydaje opinie na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów), bądź pełnoletniego ucznia. Opinię odbiera osobiście wnioskodawca, lub osoba pisemnie przez niego upoważniona. W uzasadnionych wypadkach, na pisemną prośbę rodzica opinia jest przesyłana wnioskodawcy drogą pocztową.

 

Zmiana Rozporządzenia PESEL Informujemy, że od 15 marca 2013r. nastąpiła zmiana Rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych w tym publicznych poradni specjalistycznych. W związku z tym pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wąbrzeźnie są zobowiązani do umieszczania danych PESEL w nagłówku wydawanej opinii.

Prosimy zatem Rodziców o posiadanie danych PESEL podczas wizyty z dzieckiem w Poradni.

 

UWAGA !!!

Informujemy, że każda dostarczana do poradni opinia SZKOŁY/PLACÓWKI o uczniu/dziecku musi posiadać:

  • pieczątkę szkoły/przedszkola/placówki,
  • pieczątkę i podpis dyrektora,
  • podpis osoby/osób sporządzających opinię, np. wychowawca, nauczyciel, polonista,
  • szczegółowe informacje dotyczące funkcjonowania społeczno-emocjonalnego i poznawczego ucznia. 

Opinie nie spełniające powyższych wymagań, nie będą przyjmowane.

 

 

Rodzice/opiekunowie/pełnoletni uczniowie powinni zabrać ze sobą potrzebne dokumenty, w tym medyczne. Jednocześnie prosimy o przygotowanie kopii dokumentów, które pozostaną w Poradni. Poradnia nie kseruje oryginałów.

 

W trosce o Państwa dzieci i rzetelność prowadzonych przez nas badań psychologiczno- pedagogicznych zwracamy się z prośbą o przyprowadzanie na badania, spotkania terapeutyczne i konsultacje dzieci zdrowych, tzn. jeżeli w dniu badania dziecko jest przeziębione, ma gorączkę, biegunkę, mocny katar lub kaszel, jest bardzo osłabione prosimy o telefoniczne uprzedzenie o tym fakcie i ewentualną konsultację co do możliwości przyjęcia przez nas dziecka. 

Zaleca się też, żeby dziecko było wyspane i najedzone. Dziecko, które jest w złej formie fizycznej, niewsypane albo głodne nie jest w stanie pracować podczas badania adekwatnie do swoich możliwości, co bezpośrednio wpływa na wynik badania psychologiczno- pedagogicznego.

Prosimy też, aby dzieci noszące okulary, aparaty słuchowe przynosiły je ze sobą na badanie.

Czas trwania pełnego badania psychologiczno- pedagogicznego wynosi do 4 godzin. W tym czasie dziecko ma przerwę pomiędzy badaniem psychologicznym i pedagogicznym- wtedy odpoczywa, może również się napić lub coś zjeść.

Algorytm postępowania:

1.  Osobiste zgłoszenie się rodzica/ opiekuna prawnego (powinien posiadać postanowienie sądu o przyznanie opieki nad dzieckiem) lub telefoniczne ustalenie terminu wizyty w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej . Za zgodą rodzica/ prawnego opiekuna szkoła może także skontaktować się z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną  w celu ustalenia terminu wizyty.

2.  Zgłoszenie się rodzica/prawnego opiekuna z dzieckiem lub pełnoletniego ucznia do sekretariatu.

3. Rodzic (prawny opiekun) badanego dziecka lub uczeń pełnoletni wypełnia formularz zgłoszeniowy  w sekretariacie, podaje nr PESEL .

4.  Przekazanie karty wraz z dostarczoną dokumentacją zespołowi badającemu.

W zależności od powodu zgłoszenia dziecka (ucznia ) na badanie  w poradni należy dostarczyć odpowiednie dokumenty (wzory znajdują się w zakładce druki).

Ogólne trudności w nauce

1. Opinia ze szkoły o uczniu kierowanym na badanie kl. I-III SP , kl. IV- VIII Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum i Szkoły Ponadpodstawowej, Ponadgimnazjalnej

Trudności w pisaniu i czytaniu

1.  Zaświadczenie lekarskie (wzrok, słuch)

2.  Kwestionariusz wywiadu szkolnego o dziecku ze specyficznymi trudnościami w pisaniu i czytaniu

3.  Informacja nauczyciela polonisty o uczniu z zaburzeniami w pisaniu

4.  Materiały własne ( dowody pracy nad usprawnianiem procesu pisania).

Gotowość szkolna

1.   Informacja o dziecku objętym opieką przedszkolną- oddział przedszkolny

Jak wdrożyć politykę ochrony dzieci?

2 sierpnia Prezydent RP Andrzej Duda podpisał ustawę o ochronie małoletnich. Ustawa, zwana także ustawą Kamilka z Częstochowy, to przełomowy akt, który daje narzędzia SKUTECZNEGO działania i zapobiegania cierpieniu kolejnych dzieci.

 

podręcznik, który pomoże wprowadzić zmiany w procedurach...

Procedura wydawania opinii w sprawie indywidualnego toku i indywidualnego programu nauki

Załącznik do Zarzadzenia nr 27/2020

Dyrektora PP-P w Wąbrzeźnie z dnia 9.12.2020r.

 

PROCEDURA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ w Wąbrzeźnie 

dotycząca wydawania opinii w sprawie
INDYWIDUALNEGO TOKU NAUKI i INDYWIDUALNEGO PROGRAMU NAUKI

Podstawa prawna:

  • USTAWAz dnia 14...

Nauczanie domowe

Podstawa prawna organizacji nauczania domowego od 1 lipca 2021r.

Organizacja nauczania domowego bez opinii poradni psychologiczno- pedagogicznej.