lp.
|
Opinia w sprawie
|
Podstawa prawna
|
1.
|
wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej
|
art. 36 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 59, 949)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r. poz. 199)
|
2.
|
odroczenia rozpoczęcia spełniania
przez dziecko obowiązku
szkolnego
|
art. 36 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 59, 949)
§ 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r. poz. 199)
|
3.
|
spełniania przez dziecko
odpowiednio obowiązku rocznego
przygotowania przedszkolnego
poza przedszkolem, oddziałem
przedszkolnym lub inną formą
wychowania przedszkolnego
i obowiązku szkolnego lub
obowiązku nauki poza szkołą
|
art. 37 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 59, 949)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r. poz. 199)
|
4.
|
zwolnienia ucznia z nauki drugiego
języka obcego
|
§ 6 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie
oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2017r., poz. 1534
ze. zm.)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r. Poz. 199 ze zm.)
|
5.
|
objęcia ucznia nauką w klasie
terapeutycznej
|
§ 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 9 lipca 2020 r. w sprawie
zasad organizacji i udzielania pomocy
psychologiczno – pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz. U. z 2020r., poz. 1280)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r. poz. 199)
|
6.
|
dostosowania wymagań
edukacyjnych wynikających
z programu nauczania do
indywidualnych potrzeb
edukacyjnych ucznia
|
§ 2 ust. 3rozporządzenia Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017r.
w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów
i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz. U.
z 2017r., po. 1534, ze. zm.)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r.,
poz. 199 ze zm.)
|
7.
|
o specyficznych trudnościach
w uczeniu się
|
§ 2 ust. 3, § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2017r., poz. 1534 ze zm.)
§ 5 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (Dz. U. z 2017r., poz. 1663)
§ 9 ust. 3, § 37 ust. 3, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego (Dz. U. z 2016r., poz. 2223)
§ 9 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz. U. z 2017r., poz. 1512)
§ 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r., poz. 199 ze zm.)
|
8.
|
udzielenia zezwolenia na
indywidualny program lub tok nauki
|
art. 115 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 59)
§ 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 sierpnia 2017 r. w sprawie
warunków i trybu udzielania zezwoleń na
indywidualny program lub tok nauki oraz
organizacji indywidualnego programu lub toku
nauki (Dz. U. z z 2017r., poz. 59 i 949)
§2 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017r. W sprawie oceniania, klasyfikowania i promowa uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2017r., poz. 1534 ze zm.)
§ 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r., poz. 199 ze zm.)
|
9.
|
przyjęcia ucznia gimnazjum do
oddziału przysposabiającego do
pracy
|
§ 16 ust. 2rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczególowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2017r., poz. 649)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r., poz. 199 ze zm.)
|
10.
|
pierwszeństwa w przyjęciu ucznia
z problemami zdrowotnymi do
szkoły ponadgimnazjalnej
|
Art. 150 ust. 2 pkt 4 lit. g ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 59, 949)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r.,
poz. 199)
|
11.
|
zezwolenia na zatrudnienie
młodocianego w celu przyuczenia
do wykonywania określonej pracy
lub nauki zawodu
|
§ 1 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz § 4 ust. 1 pkt 3
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie
przypadków, w których wyjątkowo jest
dopuszczalne zatrudnianie młodocianych, którzy
nie ukończyli gimnazjum, osób niemających 16
lat, które ukończyły gimnazjum, oraz osób
niemających 16 lat, które nie ukończyły
gimnazjum (Dz. U. Nr 214, poz. 1808)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. poz. z 2013r., 199)
|
12.
|
braku przeciwwskazań do
wykonywania przez dziecko pracy
lub innych zajęć zarobkowych
|
art. 3045§ 4 pkt 2ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21,
poz. 94, ze.zm.)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. poz. z 2013r., 199)
|
13.
|
objęcia dziecka pomocą
psychologiczno-pedagogiczną
w przedszkolu, szkole lub
placówce
|
§ 5 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 9 lipca 2020r. w sprawie
zasad organizacji i udzielania pomocy
psychologiczno-pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020r., poz. 1280)
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r., poz. 199)
|
14.
|
inne opinie w sprawach
związanych z kształceniem
i wychowaniem dzieci i młodzieży
(np. dla PZP, poradni foniatrycznej,
Sądu)
|
§ 4 ust. 1rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U.
poz. 199)
§ 4 ust. 2rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r.,
poz. 199)
|
15.
|
Odroczenie rozpoczęcia spelniania obowiązku szkolnego w przypadku dzieci z orzeczeniem o potrzebie ksztalcenia specjalanego
|
art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 59, 949)
lub
§ 12 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 lipca 2020r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020r., poz. 1280)
§ 4 ust. 1, § 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych
poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U.
poz. 199 ze zm.)
|